Blogia
Parròquia El Salvador - Eslida

Perles de la catequesi

Deixeu que els xiquets s’acosten a mi», va dir Jesús.
Quan mossén Salvador em va demanar el curs passat que em fera càrrec d’un grup de catequesi, em resistia, em feien por els nous mètodes. Antany, quan vaig ser catequista dels 16 anys als 20 i me’n vaig anar missionera, era una altra època: es memoritzava més, hi havia més disciplina, s’obeïa més, eren més submisos; però en l’essencial és el mateix: els xiquets tenen el cor obert, no tenen malícia, tots en particular són bellíssimes persones, però... ai quan s’ajunten els set xiquets, com de revoltosos i roïns que són!
«Què fan en el catecisme?», em pregunten alguns i jo els dic: aprenen que Jesús ens estima, que Déu és el nostre Pare i que tots som germans, i com a tal hem d’estimar-nos, que la Paraula de Déu està en la Bíblia, que hem de fer vida, viure l’Evangeli, els set Sagraments, els deu Manaments... Que tots els batejats som l’Església. Que Jesús ens perdona, que Maria és la nostra mare... Que la Primera Comunió no consisteix en els regals, el vestit i el convit, sinó a rebre Jesús en el cor i ser millors, que Déu és amor, que hem d’estimar-nos tots sense excepció, respectant-nos i resar.
El tema de l’altre dia era l’Eucaristia i vaig demanar a cada un que escriguera una carta a Jesús per a donar-li gràcies perquè en l’Eucaristia Jesús està sempre amb nosaltres. Després vam intercanviar les cartes, les vam llegir i va ser molt interessant:
«Estimat Jesús: Gràcies per estimar-me i donar la teua vida per mi. Jo també vull estimar-te i adorar-te per ser qui eres i per l’Eucaristia. Et promet ser bona i voler a tots, en particular a estos xiquets del catecisme, tan bonics i tan roïns i revoltosos. T’estima la teua amiga Juanita».
«Jesús, gràcies pel món. Vicent».
«Jesús ens ensenya a portar-nos bé amb tots els xiquets. Jo vull ser bon xiquet, vull tindre una vida millor, vull ser més llest, vull ser més bon xiquet. Gràcies, Rafa».
«Gràcies per tot el que ens has donat, l’Eucaristia, perquè és on donen la benedicció de Déu, gràcies per la santa Església que ens has donat; et vull molt. Dóna-li gràcies de la meua part a Déu. Gràcies per  tot. Besos per a tu i per a Déu Pare. Dóna-li gràcies a Déu pels homes, les dones, els xiquets i les xiquetes. Moltes gràcies per tot, moltes gràcies. Adéu. Fátima».
«Estimat Jesús, et vull molt i les amigues també et volem molt i també totes les persones del món. Julisa».
«Benvolgut Jesús, gràcies per tot el que ens has fet i donat, sobretot l’Eucaristia, i eres molt bo, ens ho dónes  tot, tot el que fas és bo, eres molt bona persona. La teua amiga que et vol, Mar».
«Jesús, eres el millor, eres bo, eres graciós, tinc ganes de conéixer-te; quan estaves ací tu, jo no estava. Eres beneït, que et beneïsquen, et vull, eres tan alt, eres gran. Vull ser molt bo, per favor. Carlos».
«Estimat Jesús, per l’Eucaristia, per voler-nos, per ser bo, vull que em beneïsques, per favor. Tu vols a tots. Fins a un altre dia. Adéu. El teu amic que et vol, Guillermo».

Estic segura que Jesús estarà content amb estes pedres precioses. Però quina responsabilitat tenim tots els adults, perquè Jesús va dir «ai del qui escandalitze un d’estos menuts...».

Juanita Fandos

0 comentarios