Blogia
Parròquia El Salvador - Eslida

El meu llibre sobre l’evolució

El meu llibre sobre l’evolució

Rafael Mondragón

 

L’ésser humà sempre ha estat esclau d’un pensament que no sols l’ha mortificat, sinó que a més ha sigut la base de les seues creences religioses i dels esdeveniments socials. Em referisc a la famosa frase: ¿D’on venim? ¿Per a què estem ací? i ¿Cap a on anem?
No és que jo tinga la resposta a estes inquietuds, però, com deia Descartes en La crítica de la raó pura, hi ha coses que mai no podrem respondre, però pel mateix motiu no podem deixar de preguntar-nos-les. De les tres preguntes, n’hi ha una que mai no podrem contestar. Respecte de les dos primeres, cada persona pot pensar el que vulga, però cert és que la ciència ens apropa cada vegada més cap a eixa veritat a la qual tan difícil pareix arribar.
El llibre que he escrit és un assaig sobre la teoria de l’evolució. Les bases són completament científiques, i a partir d’elles em permet donar la meua explicació de com ha pogut donar-se l’aparició de les diferents espècies d’éssers vius que han existit i que existeixen.
La ciència ortodoxa continua mantenint una visió sobre l’evolució que, a la llum dels descobriments actuals sobre biologia molecular i genètica, cal canviar. Però, si no és com hem pensat durant 150 anys, com és? Esta és la qüestió de per què de moment no es canvia la teoria. Allò que jo expose en l’assaig és precisament una nova visió sobre els mecanismes que han pogut promoure la variabilitat de les formes de vida. La idea central que manté la ciència es basa en l’atzar, i jo crec que l’atzar només existeix en la ment.
És com el zero, com el conjunt buit o com «el no-res»; no existeixen, però fan falta per a comprendre algunes coses. És més, si alguna cosa ocorre per atzar, no cal que ens esforcem per entendre-la.

0 comentarios